Barbora Kabátková
Středověký sólový zpěv
Gregoriánský chorál


Barbora Kabátková žije hudbou od dětství. Veliký vliv na její lásku k hudbě měly hodiny klavíru pod vedením Marie Štajnochrové a dlouholeté působení v Kühnově dětském sboru pod vedením Jiřího Chvály. Po dokončení gymnázia vystudovala obor Sbormistrovství chrámové hudby na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze a Hudební vědu na Filosofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze, kde nyní pokračuje jako doktorand se specializací na gregoriánský chorál.
Studiu zpěvu se vždy věnovala soukromě. Díky intrepretačním kurzům pod vedením Maria van Alteny, Petera Kooije, Julie Hassler, Howarda Crooka či Joela Frederiksena nalezla cestu ke staré hudbě, které nyní věnuje nejvíce času. Hraje na středověké harfy a psalterium. Je uměleckou vedoucí a dramaturgyní vysoce ceněného ženského souboru Tiburtina Ensemble.
Na českých a světových koncertních pódiích můžete Barboru zastihnout ve spolupráci s předními soubory jako je např. Collegium Vocale Gent, Collegium Marianum, Collegium 1704, Musica Florea, Cappella Mariana, Concerto Melante, Accentus Austria, La Grand Chapelle, Concerto Palatino, Il Gardellino, Ricercar Consort ad.
Barbora se ráda věnuje i soudobé hudbě – měla možnost vystoupit spolu s Orchestrem Berg či Ostravskou bandou a v loňské sezóně s NDR Elbphilharmonie Hamburg. Nebojí se ani jiných žánrů – v roce 2014 spoluúčinkovala s Bratry Ebeny na jejich poslední desce Čas holin (píseň Routa).

Další informace o lektorovi můžete najít na

http://www.tiburtina-ensemble.com

O třídě

Individuální výuka (sólový zpěv se zaměřením na středověkou hudbu): Libovolná náplň dle návrhu studenta. Ráda přivítám zpěváky i s případným instrumentálním ansámblem.

Chorální dílna: 12. století je stoletím pohybu. Dovolím si tvrdit, že je v mnoha aspektech nejvýraznějším obdobím středověku – plným zvratů, změn a náboženské, institucionální revolty. V chorální dílně bych se ráda zaměřila na duchovní repertoár tohoto období – jednohlasý i vícehlasý.

Výuka třídy gregoriánského chorálu denně od 9:00 do 10:50
Výuka sólového středověkého zpěvu denně od 11:00 do 12:30

Navrhovaný repertoár

Individuální výuka: dle návrhu studenta. Inspiraci ráda dodám.

Chorální dílna: tvorba Hildegardy z Bingenu, Petra Abélárda, Herrady z Landsbergu ad.

Požadovaná úroveň studentů

Středně pokročilí, pokročilí a profesionálové

Maximální počet studentů

Sólový středověký zpěv - 4 / Gregoriánský chorál a raný vícehlas - 20

Vyučovací jazyky

čeština, angličtina, francouzština

Aktivní účastníci – Sólový středověký zpěv

Aktivní účastníci – Gregoriánský chorál a raný vícehlas