Andrea Miltnerová
Barokní tanec


Britská tanečnice a choreografka českého původu, která žije trvale v Praze. Narodila se v Londýně, kde vystudovala klasický i moderní tanec. Do Prahy přišla za souborem baletu Národního divadla. Spolupracuje jako performerka s řadou domácích a zahraničních tvůrců. Její taneční, sólové představení Tanec magnetické balerínky bylo vybráno mezinárodní komisí Aerowaves a bylo úspěšně uvedeno na festivalech ve Švýcarsku, Dánsku, Holandsku, Německu, Belgii, Rumunsku, Slovinsku, Skotsku, Francii, Finsku a v Anglii. Její sólový projekt Fractured se účastnil významných zahraničních festivalů v Polsku, Německu a v Holandsku. Její poslední sólo Tranzmutace v režii Jana Komárka získalo evropský Move-Award quality label a bylo pozváno do Slovinska, Holandska a Španělska. Hluboký zájem o barokní estetiku přivedl Andreu ke spolupráci na rekonstrukci barokních oper a také  k vlastním projektům, které vycházejí z historického výzkumu a z analýzy pohybu. S Collegiem 1704 vytvořila choreografii filmu Orfeo ed Euridice (Ch. W. Gluck) s Bejunem Mehtou v hlavní roli a režii opery Le Cinesi (Ch. W. Gluck). Tančila v barokních operách v Národním divadle v Praze, v Českém Krumlově, v Litomyšl a na festivalech v Německu, Slovinsku, Maďarsku a Polsku. Úzce spolupracovala se zesnulou francouzskou choreografkou Françoise Denieau, v jejíchž inscenacích účinkovala po celé Francii včetně Paříže (Opéra Comique) a Versailles (Opéra Royale), v Lucembursku, Švýcarsku (Lausanne), Londýně (Barbican) a v Moskvě (Bolshoi Theatre). S Les Arts Florrissants účinkovala v Seoulu a v Brooklyn Academy of Music v New Yorku v inscenaci Rameau – Maître à danser.
V roce 2017 Andrea vytvořila choreografii pro operu Arsilda, v produkci Collegia 1704 (dirigent Václav Luks, režisér David Radok). Po úspěšné premiéře v SND v Bratislavě se opera hrála v Lille, Lucembusku, Caen a Versailles a byla velmi oceněna kritikou (Divadelní ocenění sezony DOSKY: 5 cen). Loni v létě režírovala pro orchestr Musica Florea barokní operu Praga Nascente da Libussa e Primislao, která byla předvedena v barokním divadle Florea Theatrum v Praze a v Polsku.

O třídě

Tento workshop je určený zejména těm, kteří už mají s barokním tancem určitou zkušenost.
Každý den začneme pečlivě strukturovaným tréninkem, kdy se budeme soustředit na ladění těla a uvědomění si pohybu těla v prostoru.

 Zaměříme se také konkrétně na techniku barokního tance: na přesnost a expresivitu práce nohou i „port de bras“ v koordinaci s celým tělem tak, aby se postupně „vynořilo“ přirozené, barokní tančící tělo. Po přípravě „nástroje“ společně vytvoříme choreografii s využitím barokních prostorových principů, barokního pohybového slovníku a estetiky, ale zároveň ponecháme prostor současnému přístupu k tanci a jeho struktuře. Zvláštní důraz budeme klást na kvalitu pohybu.

Navrhovaný repertoár

Francesco Geminiani: Concerto grosso No. 5 in G minor.

Požadovaná úroveň studentů

Pokročilí a profesionálové

Cvičební úbor

ponožky (doporučuji bavlněné – méně kloužou), popř. měkká taneční obuv, pohodlný cvičební oděv: tričko, kalhoty, tepláky, leginy atd. (ne sukně).

Maximální počet studentů

20

Vyučovací jazyky

čeština, angličtina

Aktivní účastníci – Barokní tanec