- Beatriz Lafont
- Bruno Benne
- Corina Marti
- Cornelia Demmer
- Daniel Deuter
- David Eben
- Eva Káčerková
- Irena Troupová
- Irmtraud Hubatschek
- Jana Semerádová
- Julie Braná
- Kateřina Ghannudi
- Kateřina Klementová
- Letizia Dradi
- Lukáš Vendl
- Magdalena Malá
- Magdalena Švecová
- Marek Špelina
- Marek Štryncl
- Margot Oitzinger
- Michael Brüssing
- Nele Vertommen
- Ondřej Šindelář
- Ondřej Šmíd
- Peter Holtslag
- Peter Kooij
- Poppy Holden
- Robert Hugo
- Shalev Ad-El
- Veronika Svačinová
- Zuzana Švecová

Letizia Dradi
Historický tanec - renesance (16. stol.)Baletní tanečnice, choreografka a pedagožka Letizia Dradi se poprvé setkala s historickým tancem v roce 1992 v Urbinu pod vedením Barbary Sparti, Veronique Danielse a Dedy Cristina Colonny. Studovala paleografii a hudební filologii na univerzitě v Cremoně (Itálie) a zároveň se věnovala lidovým tancům. V roce 2002 získala titul v oboru Labanova moderní pedagogická taneční výchova (Danzaeducatore © Mousiké, Bologna).
Vystupovala po celé Evropě, Asii i Americe s renomovanými soubory, mezi něž patří La Petite Bande pod vedením Sigiswalda Kuijkena, Le Concert des Nations řízený Jordim Savallem, Doulce Mémoire, Dowland Consort s Jakobem Lindbergem, Elyma pod vedením Gabriela Garrida, La Follia s Giovannou Fabiano, Micrologus, Musica Fiorita pod taktovkou Daniela Dolciho, La Risonanza s Fabiem Bonizzonim, Les Jardins de Courtoisie, Risonanze pod vedením Carla Chiarappy, Norsk Barokkorkester s Gottfried von der Gotzem a Rolfem Lislevandem, Barokní orchestr Civica Scuola di Musica Claudio Abbado pod taktovkou Roberta Balconiho, I Solisti Veneti a další.
Intenzivně spolupracovala se souborem Il Ballarino na různých projektech, zejména na představení L’Harmonie du Monde, inspirovaném životem Leonarda da Vinciho.
Vytvořila choreografie k dílům Claudia Monteverdiho Il Ballo delle Ingrate, L’Orfeo a Il Combattimento di Tancredi e Clorinda, která byla uvedena v Miláně, Janově, Mantově, Brescii a Trentu.
Pro režisérku Susannu Nicchiarelli vytvořila choreografii k filmu Chiara, věnovanému životu svaté Kláry z Assisi (Vivo Film-Rai Cinema a Tarantula, 2023), a účinkovala v Romeo a Julie Carla Carleiho (Indiana Production, 2013).
Věnovala se také studiu taneční ikonografie a prováděla výzkum dosud nepublikovaných fresek z 15. století v provincii Sondrio v Itálii. Své poznatky prezentovala na letní škole The Historical Dance Society v Bromsgrove, Anglie (2023), a publikovala článek v knize Tracce minime (2021).
Její bádání zahrnuje také rukopis 9085 Les Basses Danses de Marguerite d’Autriche, který představila na přednáškách a ukázkách v Bourg-en-Bresse, Pesaru (2012) a na kongresu Dolmetsch School v Londýně (2013).
Na jevišti vystoupila s New York Baroque Dance Company pod vedením Catherine Turocy v představeních The Pleasure of the Dance a The Temple of Glory v Jarvis Theater v Napa, Kalifornie.
Své studie prezentovala na mezinárodních institucích, jako jsou Society of Dance History Scholars (USA), Vaganovova akademie (Petrohrad, Rusko), Université de Paris-Sorbonne (Francie), Mezinárodní sympozium historického tance na Burg Rothenfels am Main (Německo), Boloňská univerzita (Itálie), Teatro San Carlo-Conservatorio di Napoli (Itálie).
Pravidelně vede teoretické a praktické přednášky a workshopy o tanci 15.–18. století pro děti i dospělé v Itálii (Conservatorio di Adria, Rovigo, Pesaro, Como, Brescia, Parma, FIMA Urbino) i v zahraničí (CSI Lugano – Švýcarsko; Rigve International Summer Course – Norsko; Valtice a Opočno – Česká republika; Leuven – Belgie, Lublaň – Slovinsko, Asunción – Paraguay, Jakarta – Indonésie).
O třídě
Laura, Vittoria, Olimpia a další. Dámy v tanci v 16.–17. století.
Byly spoutány přísnými společenskými pravidly, nebo naopak tvořivé a nezávislé? Workshop zkoumá ženskou postavu v tanci renesance a raného baroka, analyzuje její roli v dialogu s mužským prvkem prostřednictvím choreografií Fabritia Carosa da Sermoneta a Cesara Negriho. Teoretický i praktický seminář určený pokročilým tanečníkům.