Jakub Burzyński
Sólový zpěv


JAKUB BURZYŃSKI – dirigent, kontratenorista, hudební teoretik a hráč na klávesové nástroje, narozen v roce 1976 v polském Zabrze. Vystudoval hudební teorii a sólovou hru na hudební fakultě.

Svůj první soubor založil v 18 letech, později se stal členem nebo zakladatelem mnoha hudebních skupin až do roku 1998, kdy uvedl v život soubor staré hudby La Tempesta. S tímto souborem koncertuje a pořizuje nahrávky repertoáru od renesanční polyfonie až po oratoria 19. století.

Jako sólista zpíval hlavní role v operách Charpentiera (Acteon), Purcella (Král Artuš), Vivaldiho (Dorilla in Tempe), Händela (Giulio Cesare, Rinaldo), Myslivečka (Motezuma), Mozarta (Apollo et Hyacinthus, Mitridate re di Ponto), Krauze (Balthazar) a Zych (Poiesis). Pravidelně je zván jak k provádění děl barokní duchovní hudby, ale i soudobého repertoáru (Pärt, Szymański, Głowicka, Penderecki, Raskatov).

Jeho první sólové album, obsahující Stabat Mater a Nisi Dominus Antonia Vivaldiho, bylo britským portálem Music Web International oceněno jako “Nahrávka roku”, jedna ze skladeb z tohoto alba byla použita ve francouzském filmu Divines (2016), oceňovaném na festivalu v Cannes. Řada nahrávek Jakuba Burzyńského vyšla u vydavatelství DIVOX, NAXOS, BIS, ARTS, DUX, MUSICON a dalších.

Jakub Burzyński je stálým účastníkem Festivalu tiché hudby v Toruni a uměleckým ředitelem festivalu Barok w Radości ve Varšavě a Mezinárodní letní školy staré hudby na zámku Scharfeneck. Od roku 2009 vede mistrovské kurzy barokního zpěvu v České republice a Polsku.

V roce 2019 byl nominován na cenu OPUS KLASSIK jako dirigent roku. V roce 2020 pořídil první polskou studiovou nahrávku kompletního Mesiáše G. F. Händela. V roce 2020 také vytvořil dokumentární film o polychorálním stylu Mikołaje Zieleńského a zahájil natáčení nového videocyklu s názvem Fabryka Madrygałów (Továrna na madrigaly).

 

Další informace o lektorovi můžete najít na

www.latempesta.pl

O třídě

Práce třídy se soustředí především na styl, význam slov, výraz a interpretaci barokního a klasicistního repertoáru.

Lektor se ve výuce nebude věnovat technice. 

Navrhovaný repertoár

Studenti by si měli přivézt až čtyři árie nebo písně skladatelů italských, německých nebo anglických. Třída společně připraví  jedno ansámblové číslo.

Požadovaná úroveň studentů

středně pokročilí a pokročilí

Maximální počet studentů

6

Vyučovací jazyky

polština, angličtina, čeština

Aktivní účastníci – Sólový zpěv