Andrea Miltnerová
Historický tanec - baroko


Britská tanečnice a choreografka českého původu, trvale žije v Praze. Narodila se a studovala v Londýně, do Prahy přišla za souborem baletu Národního divadla. Její taneční sólová představení Tanec magnetické balerínky (vybráno mezinárodní komisí Aerowaves) a Tranzmutace v režii Jana Komárka (evropský Move-Award quality label) byla úspěšně uvedena a uznávána na festivalech a scénách napříč Evropou.

Hluboký zájem o barokní estetiku přivedl Andreu ke spolupráci na rekonstrukci barokních oper a k vlastním projektům, které vycházejí z historického výzkumu a z analýzy pohybu. S Collegiem 1704 vytvořila choreografii filmu Orfeo ed Euridice (Gluck) s Bejunem Mehtou v hlavní roli a režii opery Le Cinesi (Gluck). Tančila v barokních operách v Národním divadle v Praze, v Českém Krumlově, Litomyšli, na festivalech v Německu, Slovinsku, Maďarsku a Polsku. Úzce spolupracovala se zesnulou francouzskou choreografkou Françoise Denieau, v jejíchž inscenacích účinkovala po celé Francii včetně Paříže (Opéra Comique) a Versailles (Opéra Royale), v Lucembursku, ve Švýcarsku (Lausanne), v Londýně (Barbican) a v Moskvě (Bolshoi Theatre). Učinkovala v Soulu a v Brooklyn Academy of Music v New Yorku s Les Arts Florrissants v inscenaci Rameau – Maître à danser.

V roce 2017 Andrea vytvořila choreografii pro operu Arsilda, v produkci Collegia 1704 (dirigent: Václav Luks, režisér: David Radok). Po úspěšné premiéře v SND v Bratislavě se opera hrála v Lille, Lucembusku, Caen a Versailles a byla velmi oceněna kritikou (Divadelní ocenění sezony DOSKY: 5 cen). V 2019 režírovala pro orchestr Musica Florea barokní operu Praga Nascente da Libussa e Primisla a v 2021 operu Farnace (Vivaldi), která byla uvedena v Praze, Valticích a Polsku. Inscenace byla velmi oceněna kritikou. Na podzim 2021 vytvořila choreografii pro operu La Finta Giardiniera (Mozart) pro Aalto Theater v Essenu (dirigent: Tomáš Netopil, režisér: Ondřej Havelka). Andrea také pracovala jako choreografka a pohybová trenérka pro Scarlett Johansson
ve filmu Jojo Rabbit (2019).

O třídě

Tato třída je určená zejména těm, kteří už mají s barokním tancem určitou zkušenost. Každý den začneme pečlivě strukturovaným tréninkem, kdy se budeme soustředit na ladění těla a uvědomění si pohybu těla v prostoru.

 Zaměříme se také konkrétně na techniku barokního tance: na přesnost a expresivitu práce nohou i „port de bras“ v koordinaci s celým tělem tak, aby se postupně „vynořilo“ přirozené, barokní tančící tělo. Po přípravě „nástroje“ společně vytvoříme choreografii s využitím barokních prostorových principů, barokního pohybového slovníku a estetiky, ale zároveň ponecháme prostor současnému přístupu k tanci a jeho struktuře. Zvláštní důraz budeme klást na kvalitu pohybu.

Výuka bude probíhat odpoledne.

Požadovaná úroveň studentů

Pokročilí a profesionálové

Cvičební úbor

Ponožky (doporučuji bavlněné – méně kloužou), popř. měkká taneční obuv, pohodlný cvičební oděv: třičko, kalhoty, tepláky, legíny atd. (ne sukně). Na závěrečné vystoupení: měkká taneční obuv, tmavé pohodlné kalhoty a jednobarevné, idealně světlé, tričko

Maximální počet studentů

20

Vyučovací jazyky

čeština, angličtina