Irmtraud Hubatschek
Barokní violoncello & Kontrabas
obtiznost_lektora


Narodila se roku 1960 v Klagenfurtu. S hudbou začala už v pěti letech a pokračovala studiem hry na cello u Maxe Engela na konzervatoři v Insbrucku a posléze u Nicolause Harnoncourta na Akademii Mozarteum v Salzburku. Rostoucí zájem o otázky provozovací praxe ji přivedl k barokním a klasicistním nástrojům. Po studiu v Londýně dostala nizozemské státní stipendium, které ji umožnilo studovat u Jaapa ter Lindena na Královské konzervatoři v Haagu, kde získala koncertní diplom. Mistrovské kurzy pod vedením Anner Bijlsmy, Gerharda Darmstadta, Christophe Coina a Wilberta.  (…)

VÍCE O IRMTRAUD HUBATSCHEK

O třidě

Hudební jazyk: hudba jako řeč. Umění hry continua. Řeč těla v hudbě: souvislost mezi smyky a dýcháním. Historické techniky smyku – skupinová cvičení.

Třída je určena i pro hráče na kontrabas, pro sólovou interpretaci barokní hudby a především pro hru continua.

Navrhovaný repertoár

  • Hudba pro sólové violoncello: Degli Antonii, Gabrieli, Vitali, Jacchini…
  • Bachovy sólové suity
  • Italské barokní sonáty (Marcello, Vivaldi, Geminiani, Pasqualini, Bononcini, Boccherini…)
  • Francouzské barokní sonáty (Boismortier, Corrette, Barrière…)

Důležité:

  • Nepoužívejte, prosím, žádné adaptace a přepisy skladeb psaných původně pro jiné nástroje.
  • Nezapomeňte s sebou přinést part continua k vaší sólové sonátě!

Skladby pro dvě violoncella jsou také velice vítány.

Každý student by si měl v ideálním případě připravit dvě skladby různého charakteru a z různých období.

Požadovaná úroveň studentů

2. Pokročilí

Maximální počet studentů

8