Alessandro Nasello
Komorní hra
Barokní fagot & Dulcian
obtiznost_lektora


Absolvoval studium zobcové flétny a historického fagotu na konzervatoři v Palermu a  dále se zdokonaloval v řadě mistrovských kursů (Dan Laurin, Michael Form, Antonio Politano, Alberto Grazzi, Giorgio Mandolesi, Frank Forst, Alberto Santi a Alberto Guerra). V rámci projektu Erasmus studoval také na Conservatoire Royal de Bruxelles u Alaina de Rijcher a Jana Tubéryho. Vystupuje pravidelně v prestižních koncertních sálech jako jsou Konzerthaus a Musikverein ve Vídni, Champs Elysées a Philarmonie v Paříži, Tonhalle Maag v Curychu, Concertgebouw v Amsterdamu, CCB v Lisabonu ad. Účastnil se již řady festivalů staré hudby a dalších projektů po celé Evropě, a to se soubory jako Accademia Bizantina, Orchestra Barocca Europea “Eubo ”, Zefiro, Modo Antiquo, Hofkapelle Esterhazy, La Verdi Barocca, Accademia barocca di Santa Cecilia di Roma, Arianna Art Ensemble, La Risonanza, Antonio il Verso consort, Fondazione Teatro Massimo di Palermo, Ad Mosam, Les Elements pod vedením kapelníků jako Onofri, Antonini, Dantone, S. Kuijken, Minasi, Sinkovsky, Alarcon, Mortensen, Bonizzoni, Sardelli, Bernardini, Jais, Schifani, Cartosio, Russo, Inguaggiato. Se souborem dobových nástrojů “A. Scarlatti” z Palerma získal v roce 2010 státní cenu “Premio delle Arti” a druhou cenu v soutěži “Maurizio Pratola” de l’Aquila. Jako sólista získal druhou cenu v 1. italské národní soutěži ve hře na zobcovou flétnu v Padově, první cenu v soutěži “Maria Elisa Di Fatta” (2009) a 2012 byl oceněn na IX. ročníku Premio delle arti. Nahrával pro labe ly DECCA, ORF e Overplay. Vyučuje zobcovou flétnu na hudebním gymnáziu “Regina Margherita” v Palermu, zobcovou flétnu a komorní hru při Festival di Musica Antica di Gratteri a na kursech konzervatoře v Palermu.

O třidě

Barokní fagot & Dulcian
Veškerý repertoár pro barokní fagot (Fasch, Telemann, Vivaldi concerti, Boismortier, Corrette…) a hudba raného italského a německého baroka pro dulcian  (sonáty – Bertoli , Castello, Boddeker…).
Kdo nemá barokní fagot nebo dulcian, může přijet s moderním fagotem.

Komorní hra
Jakýkoliv repertoár barokní komorní hudby pro různé obsazení a renesanční a raně barokní skladby spojené s hrou na dulcian. Součástí této třídy bude výuka tradičního „oboebandu“.

Požadovaná úroveň studentů

všechny úrovně

Maximální počet studentů

Komorní hra: 15 / Barokní fagot & Dulcian: 10

Vyučovací jazyky

angličtina, italština, francouzština

Aktivní účastníci – Komorní hra

    1. Ondřej Klimeš
    2. Dita Veselá

Aktivní účastníci – Barokní fagot & Dulcian

    1. Pavel Jirásek
    2. Lucie Havlíčková